Eutelsat pulls plug on Iran state media

Share


The Iranian government has frequently jammed international satellite broadcasts of western media into the country, most recently blocking BBC and VOA Persian broadcasts of currency protests in Tehran.

But on Monday, it was not the Iranian government but European satellite provider, EutelSat, which claimed responsibility for 19 Iranian state-run television and radio stations abruptly going dark.

“Viewers in the Middle East, Iran’s main cornerstone of influence, and Europe as well as those inside Iran who accessed the channels through the popular Hotbird satellite no longer have access to the channels,” the Wall Street Journal reported Tuesday:

Eutelsat Communications said it stopped broadcasting the Iranian channels in light of European sanctions approved in March and a French regulatory decision. …

Though Eutelsat’s decision to remove Iran’s government-owned channels isn’t related to the nuclear standoff, the move serves to isolate the Islamist Republic further. Continue reading